23 d’abril del 2009

Reflexió d'una temporada amb el meu nou company ERAGON

Hola amics,

Ja feia dies que no escribia res, pero ja des de fa un anyet que estic molt inmers amb el món de la falconería i com no del seguiment del rapinyaires i la veritat ara amb un any de reflexió m'en adono el mun de coses que e aprés. Com? Pues la cosa es bastant senzilla si es te la oportunitat de compartir la vida amb un d'aquests Senyors de l'aire i que en aquest moment us parlaré una mica de la experiencia que he tingut aquesta temporada 2008-09.
Al mes de juliol hem va arribar un poll de aguila cola roja (buteo jamaicensis), realment es una de les aus de rapinya que realment es un desconegut aqui a Espanya ja que molts el consideren com un ocell no apte per a la caça i molt lluny del que molts es pensen tatxant-lo de que es un ocell lent, agresiu amb el falconer i com no perque es de la familia dels "Buteos" de oportunista. El colaroja, com es conegut, cumpleix al seu ninxol ecològic, la funció que aquí ens fa l'áliga cuabarrada ( Hieraaetus fasciatius), per tant, es un gran caçador a diferencia dels altres companys del gènere "Buteo".
Jo vaig voler experimentar amb una au tan poderosa com es aquesta i la veritat es que es una flipada d'ocell. Això si, es un ocell molt serio a diferec¡ncia del Harris (Parabuteo unicinctus) que fins ara habia estat utilitzant. Es un ocell amb un potencia en la caça excelent i ben ensinistrat per a qualsevol activitat tan educativa com de caça.
Amb aquest ocell he aprés a que es posible un mateix superar-se i ell a sigut l'ecarregat de demostrarmeu amb un total de casi 50 peces de caça que per un ocell de primer any esta molt bé, deixant-me gaudir d'uns picats i persecucións de que pocs són privilegiats en veureu.
Per finalitzar també dir que vaig assistir a un campeonat a Jaén on quasi ens classifiquem per les semifinals, on vaig coneixer molta gent interessant i mestres d'aquest art milenari com es la falconería on vaig rebre uns consells que m'han fet ´veure moltes coses d'aquests ocells que hagués tardat molt de temps en veureu per la meva experiencia.

1 comentari:

Reserva Natural de Sebes ha dit...

Ja ere hora que actualitzos el bloc!!! A veure si ara t'animes i comparteixes amb els internautes la teva experiència amb aquests animals tant majestuosos!!!